Het is misschien wel de ultieme moderne kerstklassieker. Sinds de release in 1994 keert het nummer elk jaar terug in de hitlijsten alsof het gloednieuw is. Maar het meest jaloersmakende feitje? Mariah zou de hit in slechts vijftien minuten geschreven hebben.
Kwartiertje werken, dertig jaar cashen. Dat klinkt als het beste businessmodel ooit.
Slapend rijk
Want wat levert dat ene kwartiertje inspiratie haar nu, in december 2025, nog op? Ga er maar even goed voor zitten. Volgens berekeningen van The Economist en Forbes mag de diva elk jaar zo’n 3 miljoen dollar (omgerekend ruim 2,9 miljoen euro) bijschrijven, puur en alleen aan royalty’s. Dat is dus geld waar ze nu niets meer voor hoeft te doen, behalve op de bank liggen in een mooie onesie.
Als je de rekenmachine erbij pakt, duizelt het helemaal. Sinds de release heeft het nummer haar naar schatting al meer dan 71 miljoen euro opgeleverd. En de teller loopt nog steeds.
De ultieme kerst-bonus
En dat is alleen nog maar het passieve inkomen. In december transformeert Mariah in een wandelende kerst-onderneming. Speciale optredens, lucratieve commercials, merchandise en deals met grote merken… de kassa rinkelt harder dan de sleebelletjes in haar liedje.

“>
Geef haar eens ongelijk. Ze heeft zichzelf officieus gekroond tot Queen of Christmas en zolang wij het nummer blijven streamen, blijft zij er warmpjes bijzitten. Wij zetten ‘m nog maar een keertje op. Ka-ching!