Sylvana IJsselmuiden over omstreden Zara-campagne: ‘Zo ontstaan er meer eetstoornissen’

Na een periode van body positivity lijkt de modewereld een stap terug te zetten. Merken willen hun modellen liever weer ‘gewoon’ maatje 32. Het populaire kledingmerk ZARA moest al een campagne offline halen, nadat de Britse reclamewaakhond ASA het merk tot de orde riep: de modellen zagen er ongezond dun uit. Sylvana IJsselmuiden praat in Nieuws van de Dag over de keerzijde van body positivity.

Aug 13, 2025 - 09:45
 0
Sylvana IJsselmuiden over omstreden Zara-campagne: ‘Zo ontstaan er meer eetstoornissen’
Na een periode van body positivity lijkt de modewereld een stap terug te zetten. Merken willen hun modellen liever weer ‘gewoon’ maatje 32. Het populaire kledingmerk ZARA moest al een campagne offline halen, nadat de Britse reclamewaakhond ASA het merk tot de orde riep: de modellen zagen er ongezond dun uit. Sylvana IJsselmuiden praat in Nieuws van de Dag over de keerzijde van body positivity.

What's Your Reaction?

like

dislike

love

funny

angry

sad

wow